Deep Oscillation®

7997_7_edited.jpg

Wat is Deep Oscillation®?

Deep Oscillation® produceert elektrostatische impulsen die op celniveau natuurlijke trillingen teweegbrengen. Zo wordt stilstaand weefsel in beweging gebracht. De elektrostatische impulsen van de Deep Oscillation® creëren een aangename, diep effectieve trilling in de huid, bindweefsel, vetweefsel, spieren, bloed- en lymfevaten tot een diepte van8 cm!
Enkele voorbeelden van klachten waarbij Deep Oscillation® kan worden ingezet zijn:

• Lymfoedeem

• (Sport)blessures

• Spier- en gewrichtspijn

• Triggerpoints

• Fibrose

• Lipoedeem

• Post-operatieve nazorg

Wat wordt er bij Deep Oscillation® gedaan?

Met behulp van de in te stellen trillingsfrequenties is het mogelijk verschillende effecten te bereiken die aansluiten op de aanwezige klacht(en). De hoge frequentie 120-250 Hz wordt ingezet voor pijndemping en heeft een oppervlakkig gevoel. Dit wordt dan ook ingezet voor pijnreductie, ontspanning en kan direct post-operatief worden gebruikt. De midden frequentie 40-120 Hz heeft een licht pompend effect en geeft een schuddend gevoel in het weefsel. Bij verklevingen en ook bij vastzittende spieren is deze frequentie zeer goed in te zetten.
De lage frequentie 10-40 Hz heeft een pompend effect en geeft een diep en stroef gevoel bij behandelen. Deze frequentie wordt ingezet om bloed en lymfevocht beter af te voeren, bijvoorbeeld in combinatie met de manuele lymfedrainage.

Plan online. Het is makkelijk, snel en veilig.